12/14 sposobów by utrzymac klienta na lata! - Wtorkowy Blog Waikiki.pl - Multi-Drukarnia Waikiki.pl Drukarnia internetowa

ikona koszyka zakupów
ikona do komunikacji przez wchatapp
koszyk
Przejdź do treści

12/14 sposobów by utrzymac klienta na lata!

Multi-Drukarnia Waikiki.pl Drukarnia internetowa
Opublikowany przez w poradnik ·
  
Te parę punktów pozwoli podnieś swój biznes i relacje z klientami do poziomu niedostępnego dla większości firm na naszym rynku.
Standardowo za przekazanie tej wiedzy, która wydaje się oczywistą oczywistością żądano nawet 990zł!
Odlałem więc wodę, wybrałem najlepsze kąski i dają ją Wam dziś ZA DARMO!

Zachęcam do obejrzenia video(zawiera 12 sposobów), a poniżej streszczenie z dwoma dodatkowymi punktami:


1. Bądź dostępny dla swoich klientów
a. Niech Twój firmowy telefon zawsze działa! - Jeśli nie możesz go odebrać to oddzwoń najszybciej gdy się da.
b. Na swojej stronie www. Zaznacz w jakich godzinach pracujesz i w jakich odbierasz telefon.
c. Jeśli masz formularz na stronie to ma działać i odpowiadaj szybko na zapytania.  
d. Sprawdzaj regularnie e-mail i odpisuj.
e. Klient zadając zapytanie, najczęściej podejmuje współprace tylko z jednym z 3 pierwszych odpowiadających.
f. Jak odpowiesz po kilku dniach lub nie daj boże w ogóle nie odpowiesz to nie masz co liczyć na biznes.
g. Live chat na stronie – jeśli się na niego zdecydujesz to ktoś niech przy nim czuwa.
   Najprostszy i bezpłatny jest GG (możesz go ciągle mieć uruchomiony w komórce i odpisywać nawet w terenie)
h. Gdy klient widzi że komunikacja już na starcie przebiega wzorowo, to już zostawiasz większość konkurencji za sobą na samym starcie.

 
2. Komunikacja po sprzedażowa
Klient doceni cię gdy zobaczy że interesujesz się nim nie tylko przed i w trakcie procesu sprzedaży ale również po!
Jeden z sklepów internetowych, w którym kupowałem, zadzwonił do mnie kilka godzin po otrzymaniu przesyłki i zapytali czy dotarła, czy jestem zadowolony… to było miłe, bo nie chcieli mi coś sprzedać lecz po prostu się zainteresowali.
Więc zapytaj czy wszystko jest ok, czy jeszcze jakoś możesz mu pomóc
przypomnij się chociaż mailowo – można wykorzystać zestaw gotowych maili, tylko je personalizować
Wyślij sms lub mail z podziękowaniem za zakup.

 

3. Edukacja
Nie chodzi o nasza edukację, bo to jest obowiązkowe, lecz o edukacje naszych klientów.
Rzadko kto się tego podejmuje bo istnieje przeświadczenie że zdradzanie tajników biznesów jest działaniem na własną szkodę.
Nikt ci nie każe zdradzać tego co najważniejsze. Daj po prostu klientowi to co i tak dostałby za darmo, co bez problemu on sam znajdzie w sieci. Ale niech to dostanie od ciebie, a nie od konkurencji.
Zaręczam, że jak rozwiążesz jakiś jego problem, lub ochronisz  go przed nim to będzie ci wdzięczny.
Zadziała tu tez reguła wzajemności. Klient będzie czuc się zobowiązany i jego lojalność wzrośnie.

 
Jak dostarczyć mu wiedzę?
Blog , porady na Facebooku, artykuły na maila , video instrukcje na youtubie jak obsługiwać produkt, serwisować, poradzić sobie z problemami ,webinary zamknięte, krótkie instrukcje i poradniki w wersji papierowej.

 
Zrób z tego wydarzenie, niech będzie o tym głośno, niech ci co nie są klientami też o tym wiedzą ale niech nie mają pełnego dostępu
dla nich tylko zwiastun, a reszta dla zarejestrowanych klientów.

 
Ludzie naprawdę nie wiedzą jak zrobić podstawowe rzeczy, które dla nas są oczywiste.
To nie musi być twoja wiedza, dla klientów to nie jest ważne czy ty jesteś autorem.
Oni chcą mieć bezpośrednią korzyść . Więc przyznaj uczciwie że to jest wiedza z różnych źródeł (podaj te źródła) ale wyciśnij z nich esencję i daj sam konkret, bez lania wody.
Dziś przedsiębiorcy nie mają czasu czytać artykułów na 20tys znaków, które śmiało można zawrzeć w kilku zdaniach…. Po prostu musi być same mięso!

 
4. Obecność w socjal mediach
Mówi się że socjal media nie sprzedają.
Tak, to wielkie śmietnisko i ciężko być tu wiarygodnym poważnym kontrahentem.
Jednak jest to świetne narzędzie komunikacji, szczególnie z młodszym pokoleniem.
Warto być obecnym, bo budują się tu relacje i twój wizerunek.

Wgraj bazę mailowa do Facebooka lub Twitera, a reklamy będą trafiać bezpośrednio do twoich znajomych i klientów.
 Klient ma wrażenie że jesteś wszędzie więc rośnie twój wizerunek prężnej dużej firmy/osoby.

Ciągle się reklamuj, pokazuj że istniejesz, tego nigdy za dużo , ważne by ciągle budować swoją markę i świadomość twojego istnienia
Dzisiejsze internetowe społeczeństwo nie lubi czytać, więc przekaz musi być mocny, intrygujący, krótki i mieć silny nagłówek, który zachęci to zobaczenia czegoś więcej niż tylko tytuł.
Zdobywaj nowych klientów, prosząc ich by polubiali twój profil, dawali komentarz

 
5. Monitoruj sieć
Co o tobie piszą – istnieje coś takiego jak czarny pijar. Trzeba być czujnym!
google alert, brand 24, wyszukiwarka google
odpowiadaj i komentuj na wszystko co się pojawia na twój temat – google lubi ruch i interakcję  

 
6. Odpowiedzialność
Jeśli coś zawaliłeś to przyznaj się, nie zwalaj na innych.
My Polacy lubimy szukać winnych wszędzie tylko nie w sobie, a to winni pracownicy, hackerzy, pośrednicy, pogoda nie taka, politycy czy konkurencja.
Zwaliłeś, przyznaj się, przeproś powiedz  że więcej się to nie powtórzy. Wprowadź rozwiązanie, które wyeliminuje problem.
Powiadom klienta że problem został rozwiązany. Ludzie ci to wybaczą, gdy będą widzieć że się przejmujesz i działasz by to się więcej nie powtórzyło.

 
7. Niech cię lubią
Bądź grzeczny, miły, reagujesz i starasz się pomóc.
Jeśli w obecności przyszłego klienta, mówisz źle o innych , to jest spora szansa że ten właśnie klient nie zechce z tobą podjąć współpracy z obawy że tak samo będziesz mówił o nim.

 
Dawaj wysoką jakość nie tylko produkt lecz i obsługi . Czasem daj prezent tak bez powodu.
Jeśli widzą że się starasz to mimo że ci czasem nie wyjdzie to ci wybaczą.

Pokaż czasem jak żyjesz, jak ciekawą osobą jesteś – ludzie lubią ciekawych pogodnych ludzi.
Jak pracujesz. Jak pokonujesz swoje słabości.
Można pokazywać się jako ideał do naśladowania, lecz tak naprawdę najbardziej cenieni są ci, którzy nie są idealni, mają wady
lecz potrafią je pokonać.  
Czasem wyślij kartkę, życzenia na urodziny, swięta – sms, messanger, telefon, poczta

 
8. Zbuduj swoja społeczność
a. grupa na FB, Forum tematyczne na stronie
b. spotkania z klientami – prezentacje produktów,dni otwarte, szkolenia
c. webinary – internetowe wersje spotkań
d. zloty – imprezy integracyjne, eventy, rocznice firmy
e. kojarzenie klientów z sobą – mini networking
Jeśli robią biznes to zawsze będą pamiętać dzięki komu się poznali
nawet jak przestaną kupować to będą cię widzieć i od czasu do czasu wrócą  

 
9. Zróbmy razem coś dobrego
Sieci handlowe czy producenci chwalą się że oddają cześć dochodu na szczytny cel.
to zwiększa ich sprzedaż. Wystarczy oddać złotówkę od każdego produktu i zrobić z tego fetysz
by klienci chętniej wydali u ciebie pieniądze  niż u konkurencji.

Wspomaganie najsłabszych dzieci/chorzy, starcy to najwdzięczniejszy temat, dający ogromna satysfakcję i najlepiej jest odbierane przez naszych klientów.
Można zaangażować klienta nie tylko w zakup, lecz też w udostępnianie i polubianie twoich postów dotyczących twoich akcji charytatywnych
Musisz być uczciwy i transparentny, inaczej szybko odkryją że to kolejne naciągactwo fejsbukowe

 
10. CRM – Zastępuje pamięć i daje wrażenie iż klient to nasz największy przyjaciel
Personalizacja przekazu do klienta … druk personalizowany, maile, pisanie i mówienie po imieniu
Warto robić notatki po każdej rozmowie (strategia przedstawicieli) dzięki czemu klient myśli że  
zapamiętaliśmy że miał chorą nogę czy zepsuty samochód a tak naprawdę chwilę wcześniej przeczytaliśmy notatkę z poprzedniego spotkania
Wpisuj na bieżąco klientów do książki w telefonie, dzięki temu odbierając będziesz mógł powiedzieć : dzień dobry Panie Marianie :)

 
11. Elita
Gdy już jesteś znany, to stwórz produkt wysokiej jakości, drogi, zaawansowany, o niskiej dostępności.
Karta członkowska na pole golfowe, czy abonament na ekskluzywną usługę lub produkt.
W zamian za droższy dostęp daj więcej, tak by klient poczuł że warto zainwestować.

 
12. Reaktywacja klientów
Odezwij się do starych klientów, zaproponuj powrót – pochwal się co masz nowego i co im proponujesz, daj reklamę na FB do osób, które cię lubią lecz są nieaktywni – być może twoje posty w ogóle im się nie wyświetlają

 
13. Różnicowanie kanałów i masowe działanie
mailing, FB, sms, telefony, ulotki, kontakt osobisty itd., użyj jak najwięcej kanałów – masowe działanie to synergia!
Ciągle dawaj klientom materiały niesprzedażowe (edukacja, ciekawostki), by nie traktowali cię jak  domokrążcę z encyklopedią lecz jak encyklopedię, która za każdym razem zdradza im koleją ciekawostkę, która ułatwia im życie.

 
14. Abonamenty
Pomyśl czy masz coś co możesz sprzedawać w abonamencie – dzięki temu przywiążesz klient na długie miesiące lub lata.


Jeśli masz sprawdzony pomysł i chcesz się nim podzielić to zachęcam do komentowania :)



 

 

 



1 komentarz
andi
2019-04-27 11:57:32
No dobre to, wykorzystam w firmie, nie sądziłem że aż tyle rzeczy zaniedbuję - szczególnie komunikacja mi siadła - ale to pewnie dlatego że kręcę się jak w kołowrotku zamiast zająć się tym co naprawde musze zrobić - przypuszczam że większośc z nas tak ma :)

Wróć do spisu treści